Όψεις εικαστικής δράσης και πολιτισμού
Οι πολιτισμικές διεργασίες της δεκαετίας είναι διάχυτες σε όλη την έκθεση, υπάρχουν, όμως, δυναμικές στο πεδίο των εικαστικών, που ξεκινούν ήδη από τις δυο προηγούμενες δεκαετίες, οι οποίες θα ανακληθούν κριτικά. Θα μπουν σε διάλογο με τη δημόσια/επίσημη αισθητική, από τη μια, και με τη διείσδυση μιας «νόμιμης» μοντέρνας τέχνης στο ελληνικό σπίτι, από την άλλη.
Ο Βασίλης Βλασταράς είναι ζωγράφος και διδάσκει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ως επίκουρος καθηγητής. Γεννήθηκε στο Άργος όπου πέρασε τα μαθητικά του χρόνια. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Παρακολούθησε μαθήματα αρχιτεκτονικής στο Instituto Universitario di Architettura di Venezia και φωτογραφίας στον ΑΚΤΟ. Σπούδασε γραφιστική με ειδικότητα στο κινούμενο σχέδιο στο ΤΕΙ της Αθήνας, σκηνοθεσία στην σχολή κινηματογράφου της Ε. Χατζίκου και ζωγραφική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας. Συνέχισε τις σπουδές του αποκτώντας M.Sc. Interactive Multimedia στο University of Westminster of London και το μεταπτυχιακό σχεδιασμός-χώρος-πολιτισμός στην αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ. Τα έργα του είναι μεγάλων διαστάσεων εγκαταστάσεις και ζωγραφικής με την χρήση σύγχρονων μέσων καθώς και πειραματισμοί με ήχο και κινούμενες εικόνες σε πραγματικό χρόνο. Η δημιουργία δυναμικών αρχείων, ντοκιμαντέρ, η οικειοποίηση των μηχανισμών δημοσιότητας, η διεξαγωγή συνεντεύξεων, οι στατιστικές μελέτες, η διαδικτυακή δραστηριότητα, είναι μερικές από τις μορφές της διεύρυνσης και διάρθρωσης της καλλιτεχνικής του ταυτότητας. Από το 2002 έως το 2007 είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «πλατφόρμες». Από το 2006 είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος και επιμελητής του ετήσιου εργαστηρίου «Utopia Project» που οργανώνει η ΑΣΚΤ στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Ως επιστημονικός υπεύθυνος και κύριος συντονιστής του Utopia project, επιχείρησε μια διεθνούς εύρους διαπολιτισμική καλλιτεχνική έρευνα στην έννοια της Ουτοπίας σε σχέση με την επικαιρότητα, την ιστορία, τα κοινωνικά αιτήματα και την επιστημονική έρευνα. Από το 2015 είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ για τις παραστατικές τέχνες ASFA BBQ. Έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις και καλλιτεχνικές δράσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο Κωστής Σταφυλάκης είναι θεωρητικός τέχνης και εικαστικός. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών. Έχει Μάστερ στη Θεωρία και Ιστορία της Μοντέρνας Τέχνης (Uni. Essex) και Μάστερ στην Ευρωπαϊκή Φιλοσοφία (Uni. Essex. ) Απέκτησε Διδακτορικό τίτλο από το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου εστιάζοντας στον πολιτικό λόγο που διατύπωσαν οι διεθνείς καλλιτεχνικές εκθέσεις του 21ου αιώνα και ειδικά η Documenta 11. Επιμελήθηκε, μαζί με τον Γιάννη Σταυρακάκη, το ανθολόγιο «Το Πολιτικό στη Σύγχρονη Τέχνη» (ΕΚΚΡΕΜΕΣ 2008). Υπήρξε μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (2011-2012). Δίδαξε «Τέχνη βασισμένη στην έρευνα» στη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της ΑΣΚΤ (2012-2015) ως εντεταλμένος διδασκαλίας. Συνεχίζει να εργάζεται ως συνεργάτης/διδάσκων στη ΜοΚΕ της ΑΣΚΤ. Επίσης, διδάσκει «Τέχνη και Οπτική Επικοινωνία» στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών ως εντεταλμένος διδασκαλίας. Έχει συνεργαστεί με θεσμούς της τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ήταν συνεπιμελητής της AGORA, της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας και έχει επιμεληθεί σειρά εκθέσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό εστιάζοντας σε σύγχρονες κοινωνικοπολιτικές θεματικές. Μαζί με την Βάνα Κωσταγιόλα ιδρύσαν τους KavecS (www.kavecs.com), μια πρωτοβουλία κριτικού καλλιτεχνικού ακτιβισμού. Μερικές πρόσφατες συμμετοχές τους περιλαμβάνουν τις 1st NSK Biennial of Folk Art (2014), Hell as Pavilion, Palais de Tokyo (2013), Truth is Concrete, Graz (2012), 3d Athens Biennial, Media Impact (4th Moscow Biennial) (2011). Στις δημοσιεύσεις του περιλαμβάνονται κείμενα που επιχειρούν να φωτίσουν τη σχέση ανάμεσα στο «πολιτικό» και τη σύγχρονη τέχνη, να αναλύσουν πεδία όπως η δημόσια τέχνη, ο καλλιτεχνικός ακτιβισμός, η σχέση της ριζοσπαστικής τέχνης με τα κοινωνικά κινήματα και τις αμφισημίες της πολιτικής σφαίρας.